uhibbuka fillah


Bismillahirrahmanirrahim ...



Soleh.. semoga dirimu sentiasa dilindungi dan dirahmati Allah s.w.t..
Doaku sentiasa mengiringi setiap langkah dan helaan nafasmu..
Semoga dikau selamat dan bahagia ya..
Maafkan wida ya.. sebab dah tak dapat kongsi beban yang kamu tanggung..

Ya Rabb.. sampaikan rindu ini buat solehku..
Wida sentiasa doakan kamu melalui sujudku kepada Sang Khaliq..
Soleh.. apa khabarmu? sihatkah engkau? bagaimana harimu?
Hari-hari itu yang menjaadi tanda tanya di benak wida..

Soleh.. maafkan adik kesayangan mu ini ya..
Maafkan segala salah dan silap wida ya..
Apapun you are the best things that i ever had in my life..
Alhamdulillah Ya Allah.. kerana menganugerahkan solehku ini..
Walaupun untuk seketika cuma.. itupun dah cukup buat wida..

Menitis airmata ku, 
Hilangnya sahabat sejati..
Yang diam dikau pun merindu, 
Persahabatan abadi..

Setiap detik teringatkan dikau,
Walaupun kau pergi membawa diri..
Kasih sayang kita tidak terjangkau,
Ditemukan impian yang murni..

Perlukah daku ditinggalkan
Perlukah engkau melupakanku
Perlukah ada rasa kesangsian
Perlukah ada rasa rindu





Ya Allah.. aku lemah..


Bismillahirrahmanirrahim ...

Tika coretan ini ditulis.. air mataku terus mengalir di pipi.. sebak hati ini Ya Allah.. aku lemah Ya Allah.. aku tak mampu untuk terus kuat.. aku hampir rebah Ya Allah.. bantulah hambaMu ini..

Dia.. telah jauh.. Dia.. hanya tinggal nama dan kenangan di hati ini.. Allah.. ini ujian dariMu.. aku akan cuba untuk melaluinya dengan tabah..



Buat Adam Kesayanganku ...

Soleh.. saya minta maaf.. saya tak dak niat sedikit pun untuk melukai kamu.. saya tak sangka hal ni boleh jadi isu hingga sebesar ini.. kita dah macam saudara kandung.. hari-hari saya ditemani oleh kamu bersama Allah yang sentiasa dihati.. alhamdulillah..

Soleh.. saya minta maaf banyak-banyak.. saya sangat terluka bila tengok kamu macam tu.. saya dah hilang soleh saya. saya dah hilang kekuatan saya.. ia turut pergi bersama kamu.. saya rasa bersalah sangat.. saya hanya mampu doakan kamu dan keluarga kamu supaya sentiasa dirahmati oleh Allah s.w.t

Soleh.. andai saya tahu akan sampai macam ni.. awal-awal lagi saya takkan muncul dalam hidup kamu.. saya takkan cuba pun untuk jadi sesiapa dalam hidup kamu.. soleh.. maafkan saya ya.. sebelum ni anytime kalau saya cari kamu. kamu mesti akan teman saya.. bilaa saya sakit kamulah orang yang sangat risau.. bila saya sedih kamu yang akan buat macam-macam supaya saya tersenyum kembali..

Soleh.. saya takkan cuba pun untuk muncul dalam hidup awak lagi.. maafkan segala salah dan silap saya ya..



Abang adalah muslimin soleh pertama yang bawak dan ajak wida ke jalan Allah.. dan yang paling penting sebab abang adalah ADAM KESAYANGAN wida.. 

Allah hadirkan abang di saat wida mula nak berubah dan mencari redha Allah.. Abang hadir dengan penuh keceriaan.. Abang sabar layan segala kerenah wida.. abang setia teman wida walau di mana dan pada waktu bila pun.. Abang layan wida dengan penuh kelembutan.. Abang tegur wida dengan penuh kehalusan.. Abang tak abaikan wida walau sesaat cuma.. Abang sentiasa jaga dan care tentang wida.. Abang sentiasa tersenyum bila dengan wida.. Abang tak pernah lukakan wida.. Abang akan buat macam-macam cara bila wida merajuk.. Abang kekuatan bua wida.. Allah pinjamkan kekuatan itu melalui abang.. alhamdulillah...

Abang dah macam sebahagian dari diri wida.. bila jadi macam ni wida lost! wida hilang tempat bergantung.. perit sangat! sebak sangat.. Allah ja tahu macam mana wida lalui semua ni.. wida tak kejam untuk terus stay di sisi abang.. wida tak nak jadi fitnah terbesar buat abang.. wida tak nak pentingkan diri.. wida perlu fikirkan masa depan abang..

Yup wida admit! susah untuk wida bangun.. wida tak kuat seriously! wida tak dak tempat untuk berpaut pun.. hanya Allah yang sentiasa ada di sisi wida.. Allah rindukan wida untuk mengadu padaNya.. sebab tu Allah uji wida macam ni.. its hard for me.. but i need to face it! to through it! 

Bukan senang widaa nak kuat.. bukan senang wida nak lalui semua ni.. ia akan mengambil masa.. bukan sehari dua.. bukan sebulan dua.. mungkin lebih bertahun.. ataupun wida terpaksa bayar dengan seumur hidup wida.. maafkan wida ya abang.. maafkan wida..

wida lepaskan abang pergi dengan bismillah... Allah.. Allah.. sebak hati ini.. hancur luluh jiwaku..
Ya Allah.. aku menyayangi hambaMu ini.. rahmatilah dia sekeluarga.. lindungilah walau kemana dia pergi.. pinjamkanlah secebis kekuatanMu buat solehku ini.. agar dia tabah untuk melalui segala dugaan dan ujian yang Engkau berikan padanya.. pautlah dia apabila dia hampir rebah.. agar dia rasa dipeluk olehMu.. dan terus memperjuangkan agamaMu dan menuju keredhaanMu..

Ya Rabb.. sampaikan rindu aku padanya..
Ya Rabb.. peluklah hatiku ini.. agar aku dapat melalui ujianMu..
Ya Rabb.. pimpinlah diri ini.. agar aku menuju ke jalanMu..
Ya Rabb.. aku tak mampu.. aku hampir rebah.. kuatkanlah aku Ya Allah..
Ya Rabb.. aku bertaubat dari dosa-dosaku.. ampunilah hambaMu ini..
Ya Rabb.. izinkan aku mencintaiMu lebih dari apapun..
Ya Rabb.. pautlah aku.. bimbinglah aku.. aku lemah tak berdaya..




~ PERTANDINGAN PIDATO ~


Bismillahirrahmanirrahim...

Alhamdulillah.. sekarang ni tengah siapkan assignment yang berlambak! hoho.. sambil berlatih pantun untuk pertandingan PESTA PANTUN BESTARI di UKM pada bulan April ini.. penat toksah cakap la kan! hah sekarang NJ tengah siapkan kerja dan memo untuk program PERTANDINGAN PIDATO anjuran USULUDDIN,COUNCELLING,COMMUNICATION SOCIETY (UCCS) .. Allah.. letih sikit tapi tak pa! time ni la nak kutip pengalaman kan :)
beberapa design memo/iklan untuk program tu nanti.. :)

Tarikh   : 13 FEBRUARI 2013 (RABU)
Masa    : 3 PETANG
Tempat : LOBI PENTADBIRAN






My Feeling
Ya Allah.. alhamdulillah. aku sedang bahagia.. aku tahu ini adalah ujian kebahagiaan untuk aku.. aku sentiasa doakan yang terbaik! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...