SURAT CINTA BUAT CALON SUAMI






Bismillahirrahmanirrahim...






Wahai adam…
Siapapun engkau yang nantinya akan membawa sepotong sayap ku, dan menyatukan kembali potongan sayap yang sempat  berkelana mencari sekeping hati, untuk mengisi  dan menyatukan kembali kepingan hati yang belum sempurna. Diri ini yakin  kau adalah  insan pilihan yang disiapkan Allah untuk ku.
Meskipun orang-orang bilang ini belum nyata, namun hatiku kuat mengatakan sepotong sayap itu adalah milikku.

Wahai adam…
Jika  aku bisa menukarkan diriku untuk menjadi sesuatu, maka aku akan menukarkan engkau menjadi ayat suci dan menjadikan aku sebagai terjemahannya. Agar aku dapat menemanimu dikala  orang menyapamu serta mampu memberikan penjelasan bagi yang belum memahamimu.



Wahai adam….
Kita akan berjuang bersama, berganding bahu menuju keredhaan Ilahi. Jika suatu saat nanti  kepingan hatimu mulai terkikis, bicaralah padaku. Agar aku dapat menutupnya kembali dengan  kepingan hati  yang aku punya.

Wahai adam……
Ceritakanlah padaku, jikalau engkau mulai tersasar dari jalan yang lurus. Kerana aku akan cuba membantumu untuk kembali ke jalan yang di redhai. Jika aku salah mengikutmu, jangan takut untuk mengingatkanku. Kerana aku sebahagian dari tulang rusukmu.

Wahai adam…
Aku bukanlah makhluk yang sempurna di mata Allah dan dimata dunia,  tapi aku  akan mencuba untuk menjadi sempurna dimatamu.  Jika  Allah mengatakan  “isteri yang solehah adalah isteri  yang patuh terhadap suaminya”, semoga sebutan itu dapat engkau berikan padaku.
Aku tidak akan  mencintaimu kerana kelebihanmu,  tapi aku akan belajar juga mencintai kekuranganmu. Dan aku juga tidak akan menyuruhmu untuk menjadi  seperti yang aku inginkan, kerana aku ingin mencintaimu seutuh dirimu. Bukan bagian dari diriku yang aku tuntut untuk ada dalam dirimu. kerana cinta itu manjadikan engkau adalah dirimu, bukan menjadikan engkau seperti yang ku mahu.



Wahai adam …
Jika  engkau  merasa lelah, akan  ku berikan bahu ku untuk engkau jadikan sebagai tempat  bersandar. Akan ku hapus air matamu hingga engkau terlelap.Akanku bacakan kitab suci untuk menghantarkan  engkau  dalam mimpi indahmu.
Aku ingin menjadi seperti Aisyah, seorang isteri yang paling berjiwa mulia, dermawan, dan sabar dalam mengarungi kehidupan bersama Rasulullah, seperti Khadijah yang sangat dicintai Rasulullah dan seperti  Fatimah  yang dijadikan satu-satunya  oleh Sayyidina Ali bin Abi Thalib.

Wahai adam…
Aku mencitaimu kerana Allah.
Siapapun engkau, aku berharap engkau dapat membimbingku kejalan Allah. Kita akan menghadapi semua  godaan dunia. Bersama  berjuang untuk memperoleh darjat taqwa dimata Allah. Hingga menuju surga-Nya. .
InsyaAllah.. Aminn...



1 comment:

Assalamualaikum..
Tinggalkan nasihat untuk NJ ..

My Feeling
Ya Allah.. alhamdulillah. aku sedang bahagia.. aku tahu ini adalah ujian kebahagiaan untuk aku.. aku sentiasa doakan yang terbaik! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...