Photobucket

Andainya Aku Berbuat Dosa ..


Bismillahirrahmanirrahim ...



Andainya aku berbuat dosa...

Aku akan diharamkan.... 
Daripada mendapat ilmu yang bermanfaat
Aku pasti sentiasa murung....
Dan akan wujud keresahan di dalam hati
Segala urusan yang aku lalui setiap hari 
Pasti dihurung kesusahan dan kepayahan!

Andainya aku berbuat dosa...

Aku diharamkan dari perkara ketaatan.... 
Aku diharamkan dari keberkatan....
Aku terus bergelumang dengan maksiat dan dosa
Sehingga ia jadi kebiasaanku
Dan hatiku diselubungi titik-titik hitam!! 

Andainya aku berbuat dosa.....

Aku diselubungi kelaknatan....
Allah melaknatku.....
Binatang dan seluruh yang ada 
dilangit dan bumi akan melaknatku....
Sedihnya apabila Allah menghinaku
Hati ku merasa bertambah pedih lagi
bila manusia memandang hina padaku....
Hanya kehinaan yang layak buatku
Aduh.....Terasa sempitnya dadaku!




Andainya aku berbuat dosa.....

Doaku terhijab dan terhalang dari dimakbulkan
Aku tidak lagi mengecapi kebahagiaan....
Perisai malu tidak lagi bertahan dalam diriku
Tanpa disedari nikmat Allah ditarik dari diriku
Aku dibaluti perasaan takut tidak terperi.....

Andainya aku berbuat dosa....

Aku senang ditawan syaitan yang menggoda
Maka pengakhiran hidupku...
Sudah tentu dalam keadaan buruk dan hina
Akhirnya...
Azab dan siksaan Allah 
Menantiku diakhirat!

Ya Allah....aku ingin bertaubat..
Aku ingin bertaubat.....
Aku menyesal...... 
Diatas segala dosa dan maksiatku
Maka ampunilah aku ya Allah...
Ampunilah......!!


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Tinggalkan nasihat untuk NJ ..

My Feeling
Ya Allah.. alhamdulillah. aku sedang bahagia.. aku tahu ini adalah ujian kebahagiaan untuk aku.. aku sentiasa doakan yang terbaik! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...