Photobucket

Bertahajjudlah Nescaya Engkau Akan Mulia



"Sebenarnya sembahyang dan ibadat malam lebih kuat kesannya(kepada jiwa)dan lebih tetap betul bacaannya.(Kami galakkan engkau dan umatmu beribadat pada waktu malam),kerana sesungguhnya engkau pada siang hari mempunyai urusan-urusan yang panjang kira bicaranya"(Surah al-Muzzammil:6-7)


"Sesungguhnya orang-orang yang bertakwa adalah ditempatkan di dalam beberapa taman Syurga,dengan mata air-mata air terpancar padanya.




(Keadaan mereka di sana)sentiasa menerima nikmat dan rahmat yang di berikan kepadanya oleh Tuhan mereka.Sesungguhnya mereka di dunia dahulu adalah orang-orang yang berbuat kebaikan.Mereka sentiasa mengambil sedikit sahaja:Masa dari waktu malam,untu7k mereka tidur.Dan pada waktu akhir malam(sebelum fajar)pula,mereka selalu beristighfar kepada Allah(memohon ampun)."(Surah al-Zariyat:15-18)

Diriwayatkan dari Abu Hurairah r.a., bahawa Rasulullah S.A.W bersabda:

"Tuhan kita turun ke langit dunia setiap malam,ketika masih tinggal sepertiga malam yang terakhir.Dia berfirman:'Siapa yang berdoa kepada-Ku,Aku akan makbulkannya.Siapa yang memohon kepada-Ku,Aku akan memberinya.Dan siapa yang memohon keampunan kepada-Ku,Aku akan mengampuninya."

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Tinggalkan nasihat untuk NJ ..

My Feeling
Ya Allah.. alhamdulillah. aku sedang bahagia.. aku tahu ini adalah ujian kebahagiaan untuk aku.. aku sentiasa doakan yang terbaik! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...