Photobucket

NILAI SEHELAI KAIN DI WAJAH INI

Nilai sehelai kain di wajah ini..
Ianya tidak besar, apatah lagi mahal..
Sekeping kain menutupi wajah,
Bukan harganya berjuta-juta,
Cukup dengan sekeping hati yang istiqomah..

Sehelai kain di wajahku ini..
memang tiada harga dimatamu..
Namun ia istimewa pada Rabb pemilik keindahanku..
Bukan pandanganmu yang kucari..
Tetapi cukup dengan rahmat Rabbul-Izzati..

Aku bukan gadis istimewa..
Aku cuma wanita biasa..
Sehelai kain di wajahku ini, bukan bererti aku bersembunyi..
Tetapi aku hanya cuba menjadi..
"Bidadari Allah" di syurga nanti..

Sehelai kain yang membaluti wajahku ini
Bukan sebagai tempat mengharap pujian 'solehah'
Bukan juga sebagai alat sangkaan riak..
Tetapi pemilik nyawaku Maha Mengetahui
Selembar kain ini,
Adalah mahar cintaku padaNya
Dengan pinangan ISTIQOMAH
Berlafazkan "Lillahi Taala"..

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh Ar-Rijjal..
Biarlah wajahku hanya indah di mataMu..
Rabbku menciptaku sebagai berlian yang bersinar
Maka ramailah yang ingin merenggut sinar itu..
Cantikku jangan disentuh..
Cantikku jangan dipandang..
Biarku simpan hanya untuk calon imamku yang tertulis di Lauhul Mahfuz yang masih rahsia Illahi..

Kutunggu engkau wahai pemilik cintaku..
Ku akan berusaha mencintaimu dalam diamku,tanpa merosak Izzah dan Marwah diriku

Sehelai kain di wajah ini..
Hanya Allah yang Maha Mengetahui..




SUMBER http://syafieka-perindusyurga.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum..
Tinggalkan nasihat untuk NJ ..

My Feeling
Ya Allah.. alhamdulillah. aku sedang bahagia.. aku tahu ini adalah ujian kebahagiaan untuk aku.. aku sentiasa doakan yang terbaik! :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...